Stabat Mater. Himne a la Mare de Déu dels Dolors.

Himne dedicat a Maria al peu de la Creu

Prop de la creu dolorosa
Maria estava i plorosa
veient el seu Fill clavat.

Ah! gemegosa tenia
pel glavi de profecia
el seu cor atravessat.

Oh! Que trista i afligida
fou Maria, l'escollida
per Mare del Redemptor!

¡Com s'entristia i plorava
quan, compassiva, mirava
son Fill en tan gran dolor!

¿Quin home no ploraria
de veure patir Maria
en suplici tan mortal?

¿Qui no ploraria encara
veient el Fill i la Mare
sofrint un dolor igual?

Pels pecats d'un poble ingrat
veié Jesús turmentat
sota els assots i en menyspreu.

Va veure el seu Fill molt car
per nosaltres expirar
abandonat en la creu.

O font d'amor, Mare meva,
feu que senti jo sens treva
el dolor que us afligí.

Que estigui encès el cor meu
de tal amor envers Déu
que a Ell sol desitgi servir.

Feu, o Mare, que imprimides
tingui en el cor les ferides
de Jesús crucificat.

Que senti amb Vós els dolors
que patí pels pecadors
el vostre Fill benamat.

Que el vostre plor m'estremeixi
i a Jesucrist compadeixi
per sempre mentre viuré.

Prop de la creu vull estar
i en el vostre desempar
plorant m'associaré.

O Verge la més insigne,
mostreu-vos per mi benigne,
amb Vós deixeu-me plorar.

Amb Jesús feu-me morir,
les seves penes sentir
i ses llagues venerar.

Amb tals llagues, ah, llagueu-me,
amb la creu embriagueu-me,
i amb la sang del vostre Fill.

I perquè el foc eternal
no em cremi, al tribunal
salveu-me de tot perill.

Quan vingui, o Crist, l'últim dia,
feu que arribi, per Maria,
a la palma triomfal.

Separada ja del cos 
l'ànima, deu-li repòs
en la glòria eternal. Així sia.

Comentaris