Oració al Sant Àngel de la Guarda per abans de confessar

Àngel de la Guarda
Església de santa Maria de Montalegre (Barcelona)

O bon Àngel meu, testimoni afligit del meu comportament! Feu-me conèixer les meves faltes talment com vós les coneixeu. Mostreu-me-les amb aquella lletgesa que tenen als vostres ulls, i inspireu-me l'horror que per elles sentiu.
Ara vaig a confessar-me; si les meves paraules no estan d'acord amb els actes comesos en la vostra presència, repteu-me i repreneu-me si les dissimulo per una falsa vergonya. Feu-me la gràcia que les declari tan bé en el tribunal de la misericòrdia, que no em puguin ésser retretes en el tribunal de la justícia. Ara el dimoni voldria cloure'm la boca per a aixecar ell la seva veu i acusar-me un dia en el tribunal de Déu. Però tan bon punt haureu esborrat les faltes del llibre de la meva vida, jo sé que no hi tornaran a aparèixer mai més.
Obteniu-me, doncs, bon Àngel meu, que faci una humil i sincera confessió.

.

Comentaris