El bon Pastor, de Mn. Cinto Verdaguer


Maria és l'Estrella
que a Vós m'ha guiat.
Jesús, feu-me ovella
del vostre ramat.

Ovella perduda,
pel món jo rodava
i un pas no donava
sens una caiguda.
Mes ja a vostra pleta
feliç he arribat.
Jesús, feu-me ovella
del vostre ramat.

Si es perd una ovella,
la cerca a tota hora,
i ai! sospira i plora
si torna sens ella.
Jo em só perdudeta,
tornau-m'hi aviat.
Jesús, feu-me ovella
del vostre ramat.

Ja guia mos passos
a pastos florits;
me peix amb sos dits,
m'adorm en sos braços.
Que dolça és l'herbeta!
Que hermós és lo prat!
Jesús, feu-me ovella
del vostre ramat.

Dau-me flors divines
de l'hort de Sion,
que al jardí del món
hi veig sols espines.
Aquell qui us hereta
lo cel ha heretat.
Jesús, feu-me ovella
del vostre ramat.

Anyells, no sentiu
com al cel vos crida?
"La prada és florida,
veniu tots, veniu.
Al cel que és ma pleta
serem aviat."
Jesús, feu-me ovella
del vostre ramat.

Maria és l'estrella
que a Vós m'ha guiat.
Jesús, feu-me ovella
del vostre ramat.


Comentaris