22 d'octubre: Sant Joan Pau II.
24 d'octubre: Sant Martirià. Sant Antoni Ma. Claret. 25 d'octubre: Mare de Déu del Collell. Sant Bernat Calvó. 26 d'octubre: Sants Llucià i Marcià. 28 d'octubre: Sant Judes Tadeu. 29 d'octubre: Sant Narcís.
OCTUBRE: Mes del Rosari.

diumenge, 22 d’abril de 2012

Adéu a Montserrat, de Mn. Cinto Verdaguer

Rient vaig arribar-hi,
plorant deixo l'altar;
podré, Verge, tornar-hi
ja que me'n tinc d'anar?
Aquí la nit és dia,
el cel aquí és més blau;
Adéu-siau, Maria;
Maria, adéu-siau.

Oh Verge, per medalla
donau-me vostre cor,
preneu en presentalla
el meu de pecador,
i a mi, Mareta mia,
preneu-me per esclau.
Adéu-siau, Maria;
Maria, adéu-siau.


Vostra maneta hermosa
deixeu-me-la besar,
i a Crist que hi reposa
deixeu-me'l adorar.
¡Oh dolça companyia,
oh sempre hermós palau!
Adéu-siau, Maria;
Maria, adéu-siau.

Sortint de vostra ermita,
un do us demanaré,
torneu-me la visita
l'instant que em moriré.
Estrella que al Cel guia
guieu-m'hi Vós si us plau.
Adéu-siau, Maria;
Maria, adéu-siau.

Ditxoses orenetes
que li cantau amors,
ditxoses violetes
que li robau olors.
La flor que amb Vós se cria
té vostra olor suau.
Adéu-siau, Maria;
Maria, adéu-siau.

Passant per eixos pobles
diré que vinc del Cel,
i'ls cantaré unes cobles
més dolces que la mel.
Mai més me n'aniria;
però si a Vós us plau:
Adéu-siau, Maria;
Maria, adéu-siau.

Mare de Déu de Montserrat en una casa de Les Preses (La Garrotxa)

Baixant encara'm giro
per veure aqueix sant lloc;
ja'l blanc colom no oviro,
ja'l colomar tampoc:
capella on Ella nia,
penyals que l'abrigau:
Adéu-siau, Maria;
Maria, adéu-siau.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada