Poema al Sant Crist de La Granadella (Garrigues, Lleida).

—Poema de Ramona Montagut i Vidal, nascuda a La Granadella l'any 1922—


Sant Crist de La Granadella

EL SANT CRIST

A la vila on vaig néixer
hi ha un Sant Crist molt venerat,
Sant Crist de Gràcia li diuen
d'un respecte impressionant;
al postrar-me a ses plantes
i mirar-lo intensament...
tinc d'abaixar la mirada,
el seu mirar m'emociona
i el cor salta dins del pit,
m'embolcalla una una tendresa
d'amor immens i feliç.

Li demano les mil coses
no em perdo per demanar
però vaig tenir la sort
de casar-me al seu davant,
i al meu fill hi vaig portar
per poder-lo fer cristià
i amb la seva protecció
tirar la vida endavant
amb la gràcia de la vida.

Sant Crist de la Granadella
sempre us porto al meu costat,
immutable vostre rostre,
ajuda sempre m'heu dat,
i prego a Déu que al morir-me
m'allargueu la vostra mà.

El Sant Crist en processó

Comentaris