Poema a la Mare de Déu del Vinyet. Sitges (Garraf, Barcelona).

Mare de Déu del Vinyet (Sitges).

INSTANT VINYETÀ

Em plau amb vós estar, Santa Maria,
abans que el sol s'amagui vers ponent,
per a gaudir de vostra companyia
i de Jesús Infant, quietament.

Només per mi vull el sagrat silenci
que senyoreja dintre del cambril,
sense el traüt d'altre fidel que venci
el ritme íntim de la veu subtil.

Vostre socors m'arriba tan sensible
que m'aclareix les deus de l'esperit
i, si em mireu, la llum inextingible
de vostres ulls fa dia de la nit.

Potser que d'urc el meu amor s'entela
agombolant tan bella solitud
i pretenent acaparar l'estela
quan hi ha al món tant de camí perdut.

Sé que vindran a dir-vos la novena,
duent-vos ciris i penjant ex-vots,
per dar-vos gràcies o guarir la pena,
intermitents corrues de devots.

I que en el morerar o enmig de l'era
puntejarà sardanes el jovent,
harmonitzant la venturosa espera
de retre col·lectiu acatament.

Mes, per a mantenir-me la dolcesa
de l'alta pau que m'assossega el cor,
no m'escurceu l'instant en què tinc presa
la intimitat d'aquesta tarda d'or.

—Salvador Soler i Forment, any 1964—



Font: 11299883

Santuari de la Mare de Déu del Vinyet.
Foto: Enfo.

Entrada al Santuari. Foto: Jordi Carbonell.

Comentaris