Invocació a la Mare de Déu del Vinyet. Sitges (Garraf, Barcelona).

INVOCACIÓ DEL CEP A SANTA MARIA DEL VINYET
—de Salvador Soler i Forment, any 1964—

Mare de Déu del Vinyet
Foto: 11299883

Si finant maig, el moro penitent
i l'àngel blanc que us vetllen nit i dia
van exultar davant l'immens present
de mils clavells fragants, Verge Maria,
jo que també l'ofrena pressentia
vaig emmudir la veu i el sentiment.

Mes ara que l'agost ha començat
i polpa endins revé la maduresa,
sento l'orgull de l'or que m'heu donat,
estant tot l'any davall la vostra Altesa
una sarment a cada banda estesa,
com honorant la vostra Majestat.

I ja que el nom preneu del verd vinyar
i el vostre nom el clos dels ceps bateja,
m'és natural la gràcia del parlar,
avui que en romiatge se us festeja
amb cants de Goigs que als àngels fan enveja
i ciris que no paren de cremar.

Deixeu-me doncs, que en aquest blau cambril,
enmig del càvec i les ales blanques,
encar que jo romangui tan humil,
sacsegi del meu cor les tendres branques
tot gronxejant amb melodies franques
el meu amor, eterna Flor d'abril.

El meu amor, que vol un bell guardó,
i no sé pas si no serà quimera:
que els raïms d'or sortits en abundor
omplin a pler la cèlica panera,
per tal que en consagrar l'ínclit prevere,
es tornin sang de Déu Nostre Senyor.
...
I la Regina Bruna li respon:
—Oh, cep fidel, el meu mantell t'empara
pel teu arrelament, que és tan pregon
com la fervor que el fill sent per la mare,
i es compliran els teus desigs en l'Ara,
per fer més dolça la bondat del món—.

Font: 11299883


Comentaris