Oració a santa Llúcia, de Llucieta Canyà.

ORACIÓ A SANTA LLÚCIA. A les simpàtiques modistetes de Barcelona.
Poema de Llucieta Canyà.

Oració d'una modista a santa Llúcia

Santa Llúcia benaurada
avui que és vostra diada
amago agulla i didal
i vinc a fe'us companyia
i a resar la lletania
a dins de la Catedral.

En tot l'any que no faig festa
perquè he de ser molt llesta
si vull conservar el lloc;
la mestressa sempre em crida
perquè no he pres bé la mida
o treballo massa poc.

He vetllat fins a les tantes,
i, a les meves complantes,
igual sempre m'han respost:
"Cal aguantar nit i dia".
I jo poc aguantaria
si tingués un pa a la post.

Estic de tot tan cansada,
que si amb la vostra mirada
tombéssiu el viure meu,
cada dia us resaria
i al meu capçal us tindria
com hi tinc el xicot meu.

Santa Llúcia gloriosa,
vós que sou tan bondadosa
escolteu el meu lament:
em passo les nits i els dies
resseguint les fantasies
d'una clienta impacient.

Jo que encara sóc soltera
senyaleu-me la drecera.
Allò "d'un marit tindràs".
Que ell no em deixi nit i dia,
com fan molts amb picardia...
Déu me'n lliuri i sant Pancràs!

El que jo us demanaria,
avui que és el vostre dia,
seria cosa normal:
poder viure ben casada,
bo i sabent-me jo estimada
d'un home recte i com cal.

Us resaré un parenostre
per si és voluntat vostra
que trobi un galant minyó,
que es vulgui casar de pressa
i jo em vegi la mestressa
d'un piset molt clâ i bufó.

Que aviat em vegi mare,
i hegui la mirada clara
de pura maternitat;
i que el nadó canti i rigui,
i escolti el que jo li digui
com un doll de veritat.

Que el meu marit sigui amable,
i que l'amor perdurable
ens sigui fidel company...
Santa Llúcia gloriosa,
no us demano cap més cosa...
Ja us vindré a veure un altre any!...


Capella de Santa Llúcia a la Catedral de Barcelona


Comentaris