A l'Àngel de la Guarda, d'Antoni Bori i Fontestà

l'Àngel de la Guarda i l'àngel del pessebre.
Dibuix de Pau Morales i que il·lustra la portada del llibre "El diari d'en Marc"

Àngel meu que al bressol m'adormires
de la mare a les dolces cançons,
i amb les ales gentils em cobrires
i escalfares mon rostre a petons.

Guia'm sempre, amb la fe que et professo,
d'eixa vida per l’aspre camí,
vall de llàgrimes que ara travesso
sens conèixer principi ni fi.

Fes-me sempre avorrir la mentida
que del cel m'ha, infeliç, d'apartar,
i entrebanca ma llengua atrevida
si he per ella algun cop de pecar.

Si en el fals i horrorós precipici
dels plaers, sens voler m'he perdut,
fes-me veure els deliris del vici
i aconsella'm la santa virtut.

I vetllant-me amb tes ales segures
en mon llit on et reso oracions,
fes que em tanquin els ulls tes mans pures
i m'adormin els dolços petons.


Comentaris