18 d'octubre: Sant Lluc.
19 d'octubre: Mare de Déu de la Salut. 20 d'octubre: Sant Corneli. 21 d'octubre: Santa Úrsula.
OCTUBRE: Mes del Rosari.

dijous, 31 de maig de 2012

Oració del matí a la Mare de Déu de Montserrat

Dolcíssima Mare meva, Verge de Montserrat, al donar-vos el bon dia us demano de tot cor, que la vostra gràcia i protecció gloriosa m'acompanyi sempre més.
Vetlleu per a mi i els meus dia i nit, allunyeu-me de les ocasions perilloses, porteu-me sempre pel bon camí, feu-me cast, humil i dòcil, complidor dels meus deures i generós amb els altres. Ompliu el meu cor d'amor a Déu, en vostres mans deixo, oh Mare meva! el meu esdevenir en aquest món. No desitjo una altra cosa que saber la voluntat de Déu per complir-la dignament.
Així sia.

.

4 comentaris:

  1. Mossèn: no trobeu que aquesta oració és massa llarga? Què millor que resar una Ave Maria, curta, maditada i de tot cor? malgrat això, la millor oració és el Parenostre que és la millor i l'única que ens ensenyà Jesucrist.

    ResponElimina
  2. Clar que el Parenostre i l'Avemaria són les oracions vocals per excel·lència. Però aquestes oracions populars, com aquesta que li va ensenyar la seva mare a un amic meu, és la preciosa expressió de la confiança a la Mare de Déu. És bo que el cor s'expressi amb els elements que té al seu abast.
    Aquestes devocions i oracions complementen, no substitueixen les altres que dius. Jesucrist ens va deixar el Parenostre, però feia servir també els Salms per a pregar. És bo que la nostra pregària s'alimenti també de les tradicions cristianes populars.

    ResponElimina
  3. estic buscant una oració a la Mare de Deu de Montserrat, que comença aixì

    "Quan jo n'era petiteta, al costat de la maneta vaig aprendre a estimar a la nostra moreneta.
    M'agradaba el besamans, en el rosari m'hi dormia i em solia despertar amb l'escolania...."

    Pot ser la coneixeiu, no la trobo enlloc. Em podeu ajudar?
    Gracies
    Matilde

    ResponElimina
  4. Benvolguda Matilde. Sento no poder-te ajudar. No conec aquesta oració. L'he buscada una mica i no l'he pas trobat. Si algú més hi pot aportar alguna pista serà benvinguda. Si la trobes m'agradaria conèixer-la i la posaria en el bloc.
    Moltes gràcies i continuarem buscant.
    mn. Josep Maria

    ResponElimina