Acte de contrició a la Santíssima Trinitat

Sant Crist a l'església de Sant Serní
de Canillo (Andorra)
Gòtic de final del segle XIV.
En destaca la vivesa de les ferides i
el sofriment de Crist a la Creu.
¡Oh Déu amorosíssim, un en tres Persones, Pare, Fill i Esperit Sant, en qui crec, en qui espero, a qui estimo de tot cor més que totes les coses!
Per ser Vós mon Pare, mon Senyor i mon Déu, infinitament bo i digne d'ésser estimat sobre totes les coses, em pesa, Trinitat Santíssima, em pesa, Trinitat misericordiosíssima, em pesa, Trinitat amabilíssima, d'haver ofès a Vós, qui sou Bondat infinita.
Proposo i us dono paraula de no ofendre-us mai més, i de morir abans que pecar.
Confio que per la vostra bondat i misericòrdia infinites em perdonareu tots els meus pecats i em fareu la gràcia de perseverar en un veritable amor i fervorosa devoció a la vostra Santíssima Trinitat. Amén.

.

Comentaris