Oració de Sant Bonaventura

Traspasseu, oh Jesús Senyor dolcíssim, el cor i les entranyes de la meva ànima amb la ferida suavíssima i salubèrrima del vostre amor, amb serena i veritable, apostòlica i santíssima caritat: que llangoreixi i es desfaci l'ànima meva sempre i només per amor i desig de Vós; que es deleixi per Vós, i pels vostres atris defalleixi, que es frisi per dissoldre's i unir-se amb Vós. 
Feu que la meva ànima tingui fam de Vós, oh Pa dels àngels, aliment de les ànimes santes, oh nostre Pa de cada dia, sobre substancial, que teniu tota dolçor i saboria i tot delit de suavitat; que el meu cor tingui sempre fam i s'alimenti sempre de Vós, a qui els àngels tothora desitgen contemplar, i que de la dolçor de vostra saboria siguin amarades les entranyes de la meva ànima; que estigui sempre assedegada de Vós, oh Font de llum perdurable, torrent de delícies, ufanor de la casa de Déu; que no us deixi mai de petja, que us cerqui i us trobi, que s'encamini a Vós i a Vós arribi, que no pensi sinó en Vós i amb Vós parli, i que tot ho faci a glòria i lloança del vostre nom amb humilitat i discreció, amb amor i delectança, de bon aire i de bon cor, i amb perseverança fins a la fi. 
I sigueu sempre, i Vós sol, tota la meva esperança i confiança, la meva riquesa, el meu platxeri, la meva alegria, el meu goig, el meu repòs i tranquil·litat, la meva pau, la meva suavitat, el meu bon olor, la dolçor meva, el meu menjar, el meu nodriment, el meu refugi, el meu auxili, la meva saviesa, el meu tresor, on fixin les arrels fermament, incommovibles per sempre, el meu pensament i el meu cor. Amén.

.

Comentaris