Oració del Papa Climent XI


Crec, Senyor; però que cregui més fermament encara. Espero, Senyor; però que estigui més segur de la meva esperança. Amo, Senyor; però que estimi amb més ardència. Em pesa, Senyor; però que sigui més vehement el meu dolor.

Us adoro com a primer principi; us desitjo com a darrer fi; us beneeixo, com a etern benefactor; us invoco, com a propici defensor.

Dirigiu-me amb la vostra saviesa; amb la vostra justícia conteniu-me; amb la vostra clemència consoleu-me; amb el vostre poder protegiu-me.

Des d'ara us ofereixo, Senyor, els meus pensaments, perquè a Vós s'elevin; les meves paraules, perquè parlin de Vós; les meves obres, perquè siguin segons vostre voler; les meves penes i treballs, perquè ho sofreixi tot per amor vostre.
Vull el que Vós voleu; ho vull perquè ho voleu; ho vull com ho voleu; ho vull mentre ho vulgueu.

Prego, Senyor, que il·lumineu el meu enteniment; inflameu la meva voluntat; que purifiqueu el meu cos; que santifiqueu la meva ànima.

Feu que deplori les iniquitats passades; que resisteixi les temptacions futures; que corregeixi les inclinacions pecaminoses; que practiqui les virtuts que més em santifiquin.

Doneu-me, bon Déu, l'amor a Vós; l'avorriment de mi mateix; zel del pròxim; el menyspreu del món.

Que sigui prompte a obeir els superiors; a defensar els inferiors; a socórrer els amics; a perdonar els enemics.

Que venci la sensualitat amb l'austeritat; l'avarícia amb la liberalitat; la ira amb la mansuetud; la tebiesa amb el fervor.

Feu-me prudent en les empreses; constant en els perills; pacient en l'adversitat; humil en la prosperitat.

Feu, Senyor, que sigui atent en l'oració; sobri en el menjar; amatent en l'obligació; ferm en els propòsits.

Que procuri tenir innocència interior; modèstia exterior; conversa edificant; vida ordenada.

Que em tingui compte de dominar el caràcter; d'augmentar la gràcia; d'observar la llei; de merèixer el Cel.

Que de Vós aprengui com és mesquí tot el terrenal; quan gran tot el que és diví; quan breu el que és temporal; que perdurable l'etern.

Feu que em prepari a la mort; que temi el judici; que em salvi del foc etern; que obtingui el Paradís. Per Crist Senyor Nostre. 
Amén.


Comentaris