Oració d'acceptació de la mort

Crist de Puente la Reina (Navarra).
Foto: Josep Maria.
Oh Déu, Pare meu, Senyor de la vida i de la mort, que, amb decret immutable, com a just càstig per les nostres culpes, heu establert que tots els homes hagin de morir: mireu-me aquí prostrat davant vostre.
Detesto de tot cor les meves culpes passades, per les quals he merescut mil vegades la mort, que ara accepto per expiar-les i per obeir la vostra amable Voluntat. 
De gust moriré, Senyor, el moment, al lloc i de la manera que vulgueu, i fins aleshores aprofitaré els dies de vida que em restin per tal de lluitar contra els meus defectes i créixer en el vostre amor, trencar els lligams que fermen el meu cor a les criatures, i preparar la meva ànima perquè es presenti davant la vostra presència; i des d'ara m'abandono sense reserves en els braços de la vostra paternal Providència.

Comentaris