Goigs a sant Josep. Ribes de Freser (Ripollès, Girona).

GOIGS DEL GLORIÓS PATRIARCA SANT JOSEP ESPÒS DE MARIA, PATRÓ DE L'HOSPITAL DE RIBES DEL FRESSER.

Sant Josep

Patriarca sens igual,
i del cel segura guia,
Josep, Espòs de Maria,
deslliureu-nos de tot mal.

Ans de vostre naixement
ja Déu vos santificava,
i amorós vos preparava
gran part del seu valiment:
vos fa nèixer descendent
de David amb sang reial.
...
Per ço a Ribes del Fresser
l'Hospital us pren per guia
per a què sigui metgia
als malalts també la fe.
De vós rebran el dalè
per segui el camí eternal.

Patriarca sens igual,
just, amb qui Jesús vivia:
Josep, Espòs de Maria,
deslliureu-nos de tot mal.


Gràcies a la informació d'Enric Bonada i Sanjaume de Ribes de Freser l'Hospital estava situat a l'actual carrer Balandrau nº11. Es va enderrocar i actualment hi ha pisos d'habitatges.



Comentaris

  1. Bon dia. Em dic Enric Bonada i Sanjaume i sóc de Ribes de Freser. Vaig néixer l'any 1968 a l'hospital de Ribes, que el portaven les germanes de Sant Josep segons m'explicava la meva mare (Q.E.D.). Aquest estava situat a l'actual carrer Balandrau, 11, fa molts anys el van enderrocar i ara és un edifici d'habitatges particulars.
    He anat a parar a la seva pàgina, buscant informació d'aquest hospital i m'ha fet il·lusió.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Enric. He pogut situar aquest Hospital i he actualitzat la informació. Bon diumenge!

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada