Cobles a la Mare de Déu de Lluc. Escorca (Mallorca).

GOIGS —REITERADA PREGÀRIA— A NOSTRA DONA DE LLUC. 
Composta —l'any 1937— per l'aleshores seminarista mallorquí Ramon Muntanyola.

Mare de Déu de Lluc

Jo sóc un patge
que peregrina
entre les ones,
l'alga i el bruc.
Acolliu sempre
qui a Vós s'inclina,
Oh Mallorquina
Verge de Lluc!

No porto roses
ni clavellina.
Un feix de penes
tot el que us duc.

Vinc en tempesta.
S'arremolina
contra la pàtria,
vent malastruc.

Es feta cendra,
pols i ruïna,
amb els meus somnis,
l'aula i el buc. 

No tinc ni casa
ni nau mesquina.
Visc a serena,
sense aixopluc.

Amb la mà oberta,
com la petxina,
vaig a la capta,
trist i poruc.

Jo sóc un patge,
Vós la Regina,
i us crido Mare!
tan fort com puc.

Font: Universitat Jaume I




Mare de Déu de Lluc
Foto extreta del bloc: Lluc, la llar de la mare

Comentaris