Els més joves i les 14 obres de misericòrdia

La predicació de Jesús ens presenta les obres de misericòrdia perquè puguem adonar-nos si vivim com a deixebles seus. (Papa Francesc)

LES 14 OBRES DE MISERICÒRDIA
Text i dibuixos de Maria del Carmen Figueroa Serra. 
www.familiadejesus.com


1a. VISITAR I TENIR CURA DELS MALALTS.
Senyor, el meu criat jeu a casa paralític (Mt 8,5)


Jesús, anàreu a guarir-los, els malalts. Però jo sóc petit per tenir cura d'un germà amb febre. L'Evangeli diu que Vós anàveu a visitar els malalts i els guaríeu, que consolàveu la seva família i fins vàreu ressuscitar una nena i un amic!
Quan algú que conegui estigui malalt, el visitaré. Jesús, que posi afecte amb els qui pateixen, i no sigui egoista pensant només en passar-m'ho bé.
Jesús, us demano que sempre hi hagi persones bones que ajudin i acompanyin els malalts.
Jesús, avui ho faré per vós: visitaré a alguna persona malalta o, si no puc, pregar pels nens que estan als hospitals.


2a. DONAR DE MENJAR AL FAMOLENC.
Doneu-los de menjar vosaltres (Lc 9,13).


La meva mare, que bé que em cuida! Jesús, imagino la Verge Maria, la vostra Mare, tenint cura de vós. I penso en tants nens i nenes que no tenen una mare ni ningú que els cuidi; en els que passen gana o estan sols i bruts pels carrers; en tants pobres que no mengen o busquen el menjar en els contenidors d'escombraries.
M'agradaria tenir diners per ajudar-los a tots i donar-los menjar cada dia.
Jesús, us demano que em doneu un cor molt gran per estimar sempre els més necessitats.
Jesús, avui ho faré per vós: donaré dels meus estalvis una almoina a un pobre del carrer.


3a. DONAR DE BEURE AL QUI TÉ SET.
Qui us doni de beure un vas d'aigua en el meu nom... no perdrà la seva recompensa (Mc 9,41).


Jesús, us imagineu la set que tenen les persones que viuen a l'Àfrica quan no plou? I jo, som-hi, a prendre gelats i refrescs. Us he vist en una pel·lícula quan a la creu deies: Tinc set. I estàveu patint tant que em feia molta llàstima. Us lliuràreu perquè ens estimeu molt. I diguéreu: El que feu amb un dels meus germans, a mi m'ho feu.
Jesús, us demano un cor generós per sentir tot el que pateixen els més pobres.
Jesús, avui ho faré per vós: compraré, dels meus estalvis, una caixa d'ampolles d'aigua i la portaré amb els meus pares a un menjador social.


4a. ACOLLIR L'ESTRANGER (DONAR POSADA AL PELEGRÍ).
No tenien lloc a l'hostal (Lc 2,7).


Jesús, fóreu pelegrí abans de néixer. Els vostres pares, Josep i Maria, buscaven posada a Betlem perquè Vós havíeu de néixer de seguida, però ningú els va obrir la porta. I us anàreu a un estable.
Avui molts nens emigrants no tenen casa i demanen ajuda. Els vostres pares van patir molt, com els pares d'aquests nens.
Jesús, us demano que tothom tingui una casa on viure.
Jesús, avui ho faré per vós: pregaré amb el Papa per tots els nens que surten del seu país per la por de la guerra, o els persegueixen per la seva fe.


5a. VESTIR EL QUI VA NU. 
Amb mi m'ho féreu (Mt 25,45).


Jesús, com pateixen els que no tenen roba per posar-se! Conec nens amb pantalons bruts i samarretes trencades que els manca el necessari. Per això ja no em queixo quan no m'agrada alguna roba que tinc. Sé que preocupar-me pels pobres és estimar-vos.
Jesús, us demano que la meva compassió pels altres sigui concreta i no només de paraula.
Jesús, avui ho faré per vós: deixaré els capricis i una roba que m'agradi molt i la portaré a Càritas.


6a. VISITAR EL QUI ÉS A LA PRESÓ (REDIMIR EL CAPTIU).
Era a la presó, i vinguéreu a veure'm (Mt 25,36).


Jesús, Vós també vàreu estar captiu i a la presó, lligat i jutjat! Us van agafar aquella nit del Dijous Sant i us van portar als tribunals. Al final, ningú, ni els vostres amics, van fer res per Vós i us van condemnar a mort.
Ara comprenc, per què ens envieu a ajudar els presos. I prego per ells, i no carrego les culpes a ningú.
Jesús, us demano que les persones no siguin condemnades a mort, i pels nens que pateixen perquè els seus pares són a la presó.
Jesús, avui ho faré per vós: faré una pregària a la Verge perquè ajudi les mares que tenen fills a la presó.


7a. ENTERRAR ELS MORTS.
Noia, t'ho mano, aixeca't! (Mc 5,41).


Jesús, aquesta obra de misericòrdia fins i tot em fa por.
No m'agrada la mort, i pateixo quan se'n va algú que estimo. Pensant en Vós, m'hauria agradat acompanyar-vos quan els vostres amics us dugueren a enterrar. Estaria al vostre costat, agafat de la mà de la Verge per no desmaiar-me.
Jesús, ajudeu-me a consolar qui hagi d'enterrar una persona estimada.
Jesús, avui ho faré per vós: meditaré que quan aquesta vida s'acabi, Vós ens espereu al Cel.


8a. ENSENYAR AL QUI NO SAP.
Jesús progressava en enteniment, creixia i augmentava en gràcia (Lc 2,52).


Maria i Josep ensenyaren Jesús a ser un bon noi, perquè Déu els ho va encarregar. Com de bé aprenia! Ells m'ensenyen a ser bo de paraula i d'obres, amb els meus pares, amb els meus germans, amb els qui em cauen bé i amb els qui m'estimen poc.
Jesús, us demano poder ensenyar als qui encara no us coneixen com comportar-se segons la vostra voluntat.
Jesús, avui ho faré per vós: un favor a casa meva o a l'escola a qui necessiti que li donin un cop de mà.


9a. DONAR BON CONSELL A QUI HO NECESSITA.
Feu tot allò que us digui (Jn 2,5).



Jesús, us van dir El més bell dels fills dels homes. I a vós, Verge Maria, Mare del Bon Consell, perquè aconsellàreu a molts a seguir al vostre Fill. Jesús i Maria m'aconselleu i jo us faig cas. Donaré els vostres consells als meus amics i amigues. D'aquesta manera, tots actuarem bé, i millorarem la societat. I les meves paraules seran com les vostres, per fer feliços els altres.
Jesús, ajudeu-me a escoltar els vostres consells de bon amic.
Jesús, avui ho faré per vós: diré com recuperar l'alegria al que vegi trist o enfadat.


10a. CORREGIR AL QUI VA EQUIVOCAT.
Fill, per què t'has portat així amb nosaltres? (Lc 2,48).


Jesús, quan la vostra Mare us corregia, us sabia greu? Segur que no, perquè procuràveu fer-ho tot bé. Sabeu que a mi no m'agrada que em corregeixin? Que n'és de bo conèixer la veritat!
Des d'avui, els meus amics i jo ens direm les veritats sense enfadar-nos, i arreglarem les coses per les bones. Així ajudaré els qui s'equivoquen com jo.
Jesús, us demano saber donar gràcies a qui em corregeixi.
Jesús, avui ho faré per vós: no m'enfadaré quan els meus pares m'adverteixin alguna cosa, reconèixer els meus errors i demanar perdó.


11a. PERDONAR AL QUE INSULTA O CALÚMNIA.
Pare, perdoneu-los (Lc 23,34).


Jesús, L'Evangeli diu que una vegada vàreu dir: perdona setanta vegades set. Em vaig posar a fer comptes i em semblen massa.
Comprenc que el que voleu dir és que perdonem sempre a qui ens ofengui. La veritat és que Vós heu fet això i més, quan perdonàreu als qui us crucificaven.
Jesús, us demano valor per aguantar els insults al col·legi, al carrer, al mòbil... i no contestar insultant sinó pregant.
Jesús, avui ho faré per vós: quan em passi això perdonaré, però seré valent per aclarir la veritat sense violència.


12a. CONSOLAR EL TRIST.
El cor alegre fa bé al cos (Pr 17,22).


Jesús, m'encanta conèixer el vostre cor i tenir els vostres sentiments, perquè això m'anima a ajudar els altres. Quan sóc afectuós amb els altres, ells ho seran amb Vós i també amb mi. Si estic al seu costat quan em necessiten, també us sentiran a Vós. Consolo els tristos, i experimenten la vostra pau: la de Déu.
Jesús, us demano la vostra ajuda per no ficar-me amb ningú ni fer-lo patir.
Jesús, avui ho faré per vós: donaré una abraçada a qui vegi trist i li diré que pot comptar amb Vós i amb mi.


13a. SUPORTAR AMB PACIÈNCIA ELS DEFECTES DE L'ALTRE.
La caritat tot ho suporta (1Cor 13,7).


Jesús, us la jugaren, algun dels vostres apòstols tenia mal geni, altres es barallaven, fóreu amic de pecadors, i qui era un lladre us va vendre per trenta monedes. I Vós els aguantàveu, els perdonàveu, i els ajudàveu a canviar.
Sobretot, com els estimàveu!... tant que els regalàreu el vostre Cos a l'Eucaristia, i ens donàreu la vostra Mare com a mare nostra.
Jesús, us demano que em feu amable i comprensiu.
Jesús, avui ho faré per vós: no parlaré malament de cap pesat, i pensant en Vós, suportaré els qui em molestin.


14a. PREGAR DÉU PELS VIUS I PELS MORTS.
Jo prego per ells (Jn 17,9).


Jesús, Vós ens ensenyàreu el Parenostre, perquè anomenem el vostre Pare, Pare nostre; i a tots, germans nostres.
Jesús, quan Vós havíeu e fer alguna cosa important o us demanaven algun miracle, li resàveu i Ell us ajudava. Nosaltres també preguem pels vius i pels difunts.
Jesús, us demano que m'agradi pregar per estar sempre amb vós i amb el vostre Pare.
Jesús, avui ho faré per vós: resaré un Parenostre perquè no morin nens i gent gran per les malalties o en les guerres.

.

Comentaris