A la Verge Santíssima: O Verge i Mare de Déu

Immaculada d'Alonso Cano

O Verge i Mare de Déu, jo m'ofereixo per fill(a) vostre, i, en honra i glòria de la vostra puresa, també us ofereixo els meus ulls, les meves orelles, la meva llengua, les meves mans; en una paraula, tot el meu cos i la meva ànima.
I us demano que m'obtingueu la gràcia de no fer mai més un sol pecat.

- Mare, aquí teniu el vostre fill(a).
- Mare, aquí teniu el vostre fill(a).
- Mare, aquí teniu el vostre fill(a).

En vós, Mare meva dolcíssima, he posat la meva confiança i mai més no quedaré confós.
Amén.



És una oració molt popular a Catalunya. Sembla que va ser composta per sant Antoni Ma. Claret i molt difosa per ell entre el poble cristià. És una ofrena filial del nostre cos i de la nostra ànima a la Mare de Déu i molt apropiada per demanar-li la virtut de la santa puresa. Molts cristians la resen en llevar-se com a oferiment d'obres de la jornada.
(explicació extreta de Devocions marianes, de mn. Joan Marqués i Suriñach).



Comentaris

Publica un comentari a l'entrada